Etiquetas

viernes, 18 de noviembre de 2011

Treball amb joves:“La primera en la frente”

Vaig iniciar-me els darrers divendres de setembre coneixent els professionals de Edpac (Educació per l'acció crítica) i les diferents línees d’actuació de l’entitat . Se’m va plantejar la possibilitat de participar en dos tallers per a grups de nois de PQPI en l’espai del Centre jove d'anticoncepció i sexualitat de Barcelona .Eren tallers de prevenció de consum de tòxics, en el primer vaig observar la metodologia duta a terme pel meu tutor del pràcticum,  el següent el vaig conduir jo mateix. Val a dir que he treballat en el camp de les drogodependències i que he treballat més de deu anys en centres de justícia juvenil. Pensava que em resultaria fàcil....No m’hi estendré en el contingut, doncs s’escapa dels objectius que planteja el meu projecte però si m’agradaria poder copsar la idea que de cop vaig adonar-me de la complexitat que entranya la proposta que tinc entre mans. M’explico:  
Fa  anys que no treballo en grups de joves, els meus darrers anys com a Delegat d’assistència al Menor (DAM), en Medi Obert varen ser des del treball individualitzat,establint vincles de tu a tu. D’altra banda fa uns anys el meu treball amb grups està destinat a adults.

 Els grups, la diversitat, els ritmes, que allò que vols intentar transmetre arribi per diferents vies, generar la oportunitat que tots i totes, a la seva manera, des de la seva diferencia hi poguessin participar, i la gestió de tot plegat... hem va resultar complicat. Probablement aquells que sou mestres em direu que és el quefer del vostre quotidià i “que no vaig descobrir res de nou”. Ho sé,  més enllà de l’estar més o menys rovellat vers el treball amb jovent, se'm va fer present que tot això implica que el meu projecte ha de ser prou flexible, ha de dotar d'eines  suficients per a poder tenir en compte aquesta varietat “de registres”. Hauria de poder ser un material que pogués possibilitar un guiatge prou dinàmic. I més encara quan ens referirem al treball dels comportaments i les actituds.

Aquesta experiència va suposar un primer clatellot . No hi ha prou amb dominar una matèria, poc del que faig habitualment amb els agressors, en la meva feina habitual, em serviria pel treball amb joves.

No hay comentarios:

Publicar un comentario